La futbolista riojana no continuarà al club després de convertir-se en una de les protagonistes del retorn a la Liga F
Totes les temporades deixen noms propis. Algunes futbolistes destaquen per la seua regularitat, altres pel seu lideratge i unes poques queden lligades per sempre a un instant concret. És el cas de Leyre Monente.
La futbolista riojana no continuarà al València CF Femení la pròxima temporada i posa punt final a la seua etapa com a valencianista després d’un curs vestint la samarreta blanquinegra.
Tot i que la seua estada al club ha sigut de només una temporada, el seu nom quedarà associat per sempre a una de les grans alegries recents del valencianisme: el retorn a la Liga F.
El gol que va desfermar l’eufòria
La temporada 2025-26 tenia un objectiu clar des del primer dia. El València CF Femení volia recuperar el seu lloc en l’elit del futbol femení espanyol.
Després d’una gran fase regular, el conjunt dirigit per Mikel Crespo va afrontar el play-off d’ascens amb la responsabilitat de completar la faena. I va ser en eixe escenari on va aparéixer Leyre Monente.
La riojana va ser l’autora del gol davant el Vila-real que va certificar l’ascens del València CF Femení a la Liga F. Un moment que va provocar l’esclat d’alegria de jugadores, tècnics i aficionats després d’una temporada de treball incansable.
Aquell gol ja forma part de la història recent del club. Per això, cada vegada que es recorde el retorn del València a la màxima categoria, el nom de Leyre Monente estarà present.
Una temporada de compromís
Més enllà d’aquell moment inoblidable, la futbolista va demostrar compromís i professionalitat durant tota la campanya.
A més, va anotar un altre gol amb la samarreta valencianista en l’última jornada de la fase regular davant el SE AEM al Camp Antonio Puchades.
Tanmateix, més enllà de les xifres, la seua principal aportació quedarà vinculada al paper que va exercir dins d’una plantilla que va aconseguir retornar el club al lloc que li correspon.
Un futur encara desconegut
Amb la temporada ja finalitzada, també conclou l’etapa de Leyre Monente al València CF Femení.
A hores d’ara es desconeix quin serà el seu futur. La futbolista no ha comunicat encara quins seran els seus pròxims passos, per la qual cosa el seu destí continua sent una incògnita.
El que sí que és segur és que no continuarà formant part del projecte valencianista en la temporada 2026-27.
Gràcies per formar part de la història
No totes les futbolistes necessiten molts anys per deixar empremta. De vegades, un únic moment és suficient per guanyar-se un lloc en la memòria d’una afició.
Leyre Monente marxa després d’una sola temporada. Però ho fa deixant una imatge impossible d’oblidar: la del gol que va confirmar el retorn del València CF Femení a la Liga F.
Per això, el valencianisme sempre la recordarà com una de les protagonistes d’un ascens que ja forma part de la història del club.
Gràcies, Leyre. I molta sort en tot allò que estiga per vindre.
Autor: Lola Pulido
Foto: Valencia CF (valenciacf.com)
Segueix la actualitat del València CF Femení en https://elnostreequip.cat/ i a Instagram: @elnostreequip i Twitter Twitter: @elnostreequip

